Klagomål till huvudmannen
Steg2
Om du som elev/vårdnadshavare upplever att klagomålet inte lett till förbättring och att situationen kvarstår eller om man har synpunkter på rektorns hantering av en viss fråga skall du kontakta huvudmannen. Då behöver du på nytt lämna ett klagomål där du beskriver situationen.
Använd blanketten bilaga1
Klagomålet ska sändas till:
nykoping@etg.nu eller
ETG att. Ulf P,
Box 545, 611 10 Nyköping
Ditt klagomål bekräftas av huvudmannen inom ett dygn (vardag), med en uppskattning om handläggningstid utifrån ärendets karaktär.
Utgångspunkten är att det ska ske skyndsamt.
Därefter utreds ärendet av huvudmannen. Om utredningen fordrar ytterligare information från dig som klagat eller rektor, lärare, klassföreståndare på skolan tas en kontakt med de som är berörda av ärendet.
När ärendet är utrett fattar huvudmannen ett beslut, som postas till dig som elev/vårdnadshavare med uppgifter om hur du kan gå vidare om klagomålet kvarstår. Utgångspunkten är emellertid att varje situation ska redas ut och lösas så att du inte behöver gå vidare. Brister som framkommer i utbildningen genom klagomål åtgärdas alltid. Samtliga klagomåls utredningar behandlas konfidentiellt, arkiveras och dokumenteras.